Dvě organizace, Krajinský spolek učitelstva měšťanských škol a učitelská jednota Budeč v Říčanech, vydaly v roce 1938 publikaci Popis obcí školního okresu říčanského, s podtitulem: k potřebám školního vyučování a k poznání domoviny sestavilo za vedení redakční rady učitelstvo národních
aktualizované vydání 2013
Před více jak 100 lety (12. února 1911) si Čestličtí založili svoji Kampeličku, která zde fungovala do roku 1949. Ačkoliv je dnes myšlenka svépomocného lidového peněžnictví v
Třetí dálniční stavbou z dob prvního pokusu o stavbu dálnice je malý dálniční most přes polní cestu z Čestlic k Průhonicím. Podjezd v sobě po všech přestavbách a rozšíření dodnes skrývá původní dlažbu a omítku ze 40. let minulého století. V současné době se uvažuje o využití zdejšího podjezdu pro novou cyklostezku, současný stav této technické památky a jejího okolí není
Druhý z dálničních mostů na čestlickém katastru ve směru od Prahy spojuje naši obec s Dobřejovicemi, do jeho demolice v roce 2004 patřil také k nestarším sloužícím dálničním mostům. S jeho stavbou se začalo již v roce 1939 a do roku 1967 most překonával jen plánované těleso dálnice porostlé vegetací. Provoz pod ním byl jako na celém prvním úseku D1 zahájen až
Dálnice D1 otevřela cestu k rozvoji Čestlic a spojuje naší obec s evropskou dálniční sítí, po které od nás pohodlně dojedeme třeba do Madridu nebo Hamburku. Výrazné místní stavby jsou dálniční mosty s poměrně dlouhou historií. První z dálničních mostů na čestlickém katastru spojuje naši obec se sousedními Průhonicemi, patří k nejdéle sloužícím dálničním mostům. S jeho