Třetí dálniční stavbou z dob prvního pokusu o stavbu dálnice je malý dálniční most přes polní cestu z Čestlic k Průhonicím. Podjezd v sobě po všech přestavbách a rozšíření dodnes skrývá původní dlažbu a omítku ze 40. let minulého století. V současné době se uvažuje o využití zdejšího podjezdu pro novou cyklostezku, současný stav této technické památky a jejího okolí není
Druhý z dálničních mostů na čestlickém katastru ve směru od Prahy spojuje naši obec s Dobřejovicemi, do jeho demolice v roce 2004 patřil také k nestarším sloužícím dálničním mostům. S jeho stavbou se začalo již v roce 1939 a do roku 1967 most překonával jen plánované těleso dálnice porostlé vegetací. Provoz pod ním byl jako na celém prvním úseku D1 zahájen až
Dálnice D1 otevřela cestu k rozvoji Čestlic a spojuje naší obec s evropskou dálniční sítí, po které od nás pohodlně dojedeme třeba do Madridu nebo Hamburku. Výrazné místní stavby jsou dálniční mosty s poměrně dlouhou historií. První z dálničních mostů na čestlickém katastru spojuje naši obec se sousedními Průhonicemi, patří k nejdéle sloužícím dálničním mostům. S jeho